MyFeed Personalized Content
הריון ולידה
מאמר
הוספה למועדפים

מתי הזמן לצאת לבית החולים?

״כשזה יקרה את תדעי!״ כך תמיד אומרים. אבל.. זה לא תמיד כל כך מובהק. אז איך יודעים מתי הזמן הנכון לצאת לבית החולים?

אחת השאלות שהכי מטרידות לקראת סוף ההריון, היא - איך יודעים מתי הזמן לצאת לבית החולים? נשים רבות חוששות לצאת לבית החולים לפני הזמן המתאים או לפספס את הזמן הנכון ולהגיע מאוחר מידי, בלי שיוכלו לקבל אפידורל. לפניכם רשימה קצרה ומדויקת שתעזור לכם לדעת איך להימנע מפספוסים מיותרים.

כשהצירים הופכים סדירים

כשהצירים מתחילים להיות תכופים, זה הזמן להפעיל טיימר ולבדוק. אם הם מופיעים בתדירות קבועה של 3-5 דקות ומתגברים במשך הזמן, זהו זמן טוב להתכונן לצאת לדרך לבית החולים. 

כשכאבי הצירים מתגברים

כשכאבי הצירים מתגברים, הם לא נעלמים וממש קשה להתעלם מהם. כאבים כאלו יכולים להתחיל בגב ולהתפשט לאזורים נוספים של הגוף. שימו לב גם לעוצמת הכאבים - כאשר הם מתעצמים באופן משמעותי והופכים קבועים, זהו אות נוסף ללידה קרובה  ושזהו אכן הזמן לצאת לבית החולים.

כשתזוזה ותנועה לא עוזרים לכאבים

במהלך הצירים, התנועה והתזוזה עשויות להקל על הכאבים. אם שמתם לב שתנועה או שינויי תנוחה לא עוזרים כדי להתמודד עם הכאבים, זהו אות נוסף לכך שהלידה קרובה.

כשהמים יורדים

אם המים ירדו, זה אומר שתהליך הלידה החל. השאלה היא כמה מהר צריך להגיע לבית החולים, מרגע שזה קרה? ירידת המים היא חלק מהתהליך הטבעי של הלידה, שמתרחש כמה שעות לפני הלידה ונחשב לסימן טוב ורגיל ברוב המקרים. נוזל מי השפיר יכול לצאת בטפטופים לאורך ימים או בבת אחת. הוא יכול להיות שקוף או עם גוון חלבי אך במקרה שהמים בגוון עכור, ירוק – חום או דמי, חשוב להיות במקום שבו תוכלו לקבל את התמיכה והטיפול הנדרשים בבית החולים.
לאחר שירדו המים, חשוב להיות תחת פיקוח רפואי לצורך מעקב ואבחון נוספים על ידי צוות רפואי מומחה.

האינטואיציה שלך אומרת לך שהגיע הזמן

נשים רבות מעידות, שעוד לפני שהופיעו הסימנים הפיזיים ללידה, רבות מהן חשו בצורה אינטואטיבית אם זה בתחושות גוף שונות מהרגיל או פשוט ידיעה פנימית חזקה, שהנה הגיע הזמן. לכן, תסמכי על האינטואיציה שלך. אם את מרגישה שמשהו אינו רגיל, או שיש לך תחושה כלשהי שהלידה קרובה, כדאי להקשיב לגוף ולחושים ולצאת לבית החולים, גם אם הסימנים הפיזיים עוד לא הופיעו ואולי זה נראה לכם מוקדם מדי.  

מצבים נוספים שיש להתייחס אליהם

אם מופיע דימום, יכול להיות שמדובר ביציאה של הפקק הרירי, אך אם הדימום בגוון עז או אם הוא מלווה בכאבים או בכמות חריגה, כדאי לצאת לבית החולים. אם מורגש כאב חד שלא מרפה או אם מופיעות הקאות חשוב להתייעץ עם הרופא שלך או עם הצוות הרפואי המוסמך, כדי לוודא שאת מטופלת כראוי ושאת מקבלת את ההנחיות הנכונות למצב שלך.

חשוב לזכור שכל אישה וכל הריון הם ייחודיים, והזמן המדויק מתי לצאת לבית החולים עשוי להשתנות מאישה לאישה. אם זו לא הלידה הראשונה שלך, היי קשובה לגופך ודעי כי התפתחות הלידה עשויה להיות מהירה יותר. בכל מקרה, אם את מרגישה שזה הזמן, אבל את עדין לא בטוחה, תוכלי להתקשר למרפאה, למוקד ייעוץ טלפוני או לרופא המטפל ולהתייעץ איתם. 

שיהיה בשעה טובה!

*האמור לעיל אינו בא להחליף ייעוץ רפואי